Selecteer een pagina

Onpartijdig

Een van de basiswaarden van een mediator is de onpartijdigheid. Een mediator is zich bewust van zijn eigen aannames, veronderstellingen en handelen, waardoor hij in staat is om zich open en onbevooroordeeld op te stellen tegenover alle deelnemers, zodat zij allen tot hun recht kunnen komen.

Lees meer

Zakelijke mediation (deel 4): Deal-making

Een mediator heeft de autonomie van de partijen hoog in het vaandel staan. Een van de grootste voordelen van mediation is dan ook dat de partijen zelf de zeggenschap houden. Zij moeten zelf tot een oplossing komen, waar zij zelf achter staan. Daarmee is de kans van...

Lees meer

Zakelijke mediation (deel 3): Pendelbemiddeling

        Het kan bij een conflict zo zijn dat de onderlinge relatie niet of minder belangrijk is voor de partijen en alleen de oplossing van belang is. Vooral zakelijk gezien kan het voorkomen dat de relatie onbelangrijk/ondergeschikt is. In dat geval kan...

Lees meer

Zakelijke medation (deel 2): Mediator’s Proposal

  In een mediation-traject kom je vaak een heel eind, maar soms vinden de partijen elkaar net niet. Dan hebben er al diverse gesprekken en een onderhandelingstraject plaatsgevonden en zijn partijen nader tot elkaar gekomen, maar de oplossing die in de belangen van...

Lees meer

Zakelijke mediation (deel 1)

Mediation en zakelijk … past dat bij elkaar? Volgens mij wel! De toepassing van zakelijke mediation in Nederland is helaas nog minimaal. De Vereniging Zakelijke Mediation heeft onderzoek gedaan naar de behoeften aan en de mogelijkheden voor zakelijke mediation in...

Lees meer

Het samenwerkingsbeginsel

Als we een gesprek voeren gaat dat de ene keer beter als de andere keer. In het algemeen zijn wij geneigd om in een gesprek met elkaar samen te werken. Vaak zonder het te beseffen volgen we bepaalde regels als we samen in gesprek zijn. Dat heeft te maken met wat...

Lees meer

Communicatiemodel

Dat communicatie soms lastig is, weten we allemaal. Wanneer we iets zeggen kan iemand heel anders reageren dan verwacht. Ook andersom kan dit het geval zijn. Wanneer iemand iets tegen ons zegt met de beste intenties, kan het zo op ons over komen dat onze nekharen...

Lees meer

Menoar Mediation

Het is grappig om te zien dat mensen over het algemeen een heel conservatief beeld hebben van een accountant. Een accountant houdt zich in de ogen van veel mensen alleen bezig met cijfertjes, zit de hele dag achter de computer en is over het algemeen introvert. Ik kan...

Lees meer

specialist in mediation bij zakelijke conflicten

Christie Dijkstra
Mediator

telefoonnummer: 06 27 43 42 10
email: christie@menoar-mediation.nl

IBAN: NL77RABO0332157709
KVK: 71841865
BTW: NL001460308B25

© copyright Menoar Mediation 2018 - heden | Alle rechten voorbehouden